Διαχείριση του άγχους στα παιδιά

Είναι γνωστόν ότι και τα παιδιά έχουν άγχος. Υπάρχουν όμως τρόποι να ελέγχουν τα παιδιά το άγχος. Οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο, τον ακρογωνιαίο ρόλο, στη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Γι αυτό δίνονται οι παρακάτω συμβουλές ώστε τα παιδιά να μην έχουν άγχος.

Οι γονείς πρέπει να μάθουν στα παιδιά να παλεύουν στη ζωή και να πιστεύουν στον εαυτό τους. Να πιστεύουν πως θα τα καταφέρουν, σε ό,τι κάνουν και να υπάρχει θετική διάθεση. Ακόμη κι αν δεν τα καταφέρουν σε έναν δυναμικό τους στόχο, οι γονείς, πρέπει να τους εξηγούν πως σημασία έχει η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα. Έτσι τα παιδιά θα ξεχωρίζουν τα στρεσογόνα γεγονότα από τα ασήμαντα.
Μία ακόμη συμβουλή ώστε να ελέγχουν τα παιδιά το άγχος είναι να έχουν πρόγραμμα και να μοιράζουν τις υποχρεώσεις τους σε μικρότερα τμήματα. Δηλαδή, είναι καλύτερα να αντιμετωπίζουν κάτι κομμάτι κομμάτι παρά ενιαία και με άγχος. Κάποιες φορές τα παιδιά έχουν άγχος και μένουν σε αυτό το συναίσθημα. Έτσι και έχουν άγχος και δεν υλοποιούν τα σχέδια τους. Εν ολίγοις, αν το παιδί έχει άγχος επειδή έχει να διαβάσει, είναι θεμιτό απλά να διαβάσει αντί να σαστίσει λόγω άγχους. Όταν τελειώσει το διάβασμα δεν θα έχει άγχος.
Τα διαλείμματα είναι σημαντικά ώστε τα παιδιά να ηρεμούν και να νιώθουν ευεξία και ηρεμία. Αν το παιδί έχει άγχος και πολύ βεβαρυμένο πρόγραμμα ας κάνει και κάποια διαλείμματα, ας πάει μια βόλτα και έπειτα θα συνεχίσει πιο δυναμικά και ήρεμα και συγκεντρωμένα τις εργασίες του. Επιπλέον οι γονείς πρέπει να μεγαλώνουν τα παιδιά με σύνεση. Καλό είναι να αναλαμβάνουν ευθύνες αλλά να νιώθουν και την παιδική/ εφηβική τους ηλικία. Ο αθλητισμός πάντα κάνει καλό στα παιδιά μιας και εκτονώνονται, κοινωνικοποιούνται και αποδίδουν καλύτερα και στο σχολείο τους.
Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του παιδιού αλλά και στην καλή ψυχική του υγεία. Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και εν γένει η ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντικά για τα παιδιά και για τους εφήβους. Τέλος, οι γονείς πρέπει να εξηγούν στα παιδιά πως το άγχος συνεπάγεται μείωση των δυνατοτήτων μας ενώ η ψυχραιμία και η ηρεμία μας βοηθούν στην συγκέντρωση και στην απόδοση.
Όλοι μας ζούμε με ένα καθημερινό άγχος, συχνά άνευ σοβαρού λόγου ας μην αφήσουμε και τα παιδιά να ζούνε έτσι.

Forums

Tags

Άρθρα σχετικά με "Διαχείριση του άγχους στα παιδιά "

  • Νυχτερινοί τρόμοι

    Μία παιδική φοβία είναι οι νυχτερινοί τρόμοι. Οι νυχτερινοί τρόμοι συνδέονται με τον βαθύ ύπνο που κάνει το παιδί. Το παιδάκι ξυπνάει απότομα και αρχίζει να φωνάζει πολύ έντονα. Συνήθως στους νυχτερινούς τρόμους το παιδί ιδρώνει, δείχνει φοβισμένο και δεν "επικοινωνεί" με το περιβάλλον.

  • Οικογένεια με δύο εργαζόμενους γονείς

    Παλιότερα σε μία τυπική οικογένεια ο πατέρας εργαζόταν και η μητέρα ασχολιόταν με το νοικοκυριό και το μεγάλωμα των παιδιών. Στη σημερινή εποχή οι περισσότερες γυναίκες εργάζονται. Κατά συνέπεια τα παιδιά μεγαλώνουν με τον παππού και τη γιαγιά ή με κάποιο άλλο πρόσωπο έως να επιστρέψουν οι γονείς από τη δουλειά τους.

  • Παιδικό άγχος αποχωρισμού

    Πολλά είναι τα παιδιά που έχουν άγχος αποχωρισμού ακόμη κι αν χρειάζεται να μείνουν για λίγες ώρες μακρυά από τους γονείς τους. Το άγχος του αποχωρισμού είναι μία ψυχολογική διαταραχή, η οποία γίνεται εμφανής στη βρεφονηπιακή, παιδική ή εφηβική ηλικία ενός παιδιού.

  • Γλυκά των γιορτών

    Στις γιορτές είναι έθιμο να τρώμε τα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες οι δίπλες, και φυσικά η βασιλοπιτα :)
    Τα γλυκά των γιορτών δεν κάνουν κακό από μόνα τους. Τα μελομακαρονα και οι κουραμπιεδες όταν είνα φτιαγμένα με καλά και αγνά υλικά (μέλι, αλεύρι, καρύδια κλπ) δεν πρέπει να μας ανησυχούν και μπορούμε να καταναλώσουμε άφοβα σε λογικές ποσότητες.

  • Τροφές για μυαλό ξυράφι

    Η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει και σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν τροφές για πιο καλή απόδοση των μαθητών στο σχολείο. Κάποιες τέτοιες τροφές είναι οι εξής: