Δυσλεξία

Η δυσλεξία είναι ένας όρος αρκετά παρεξηγημένος. Πολλές φορές οι γονείς ανησυχούν για το φαινόμενο της δυσλεξίας. Γι αυτό πρέπει να υπάρχει ενημέρωση των γονέων και των εκπαιδευτικών ώστε να ξεχωρίζουν τη δυσλεξία από τη δυσκολία κάποιων παιδιών στη μάθηση. Εκδηλώνεται ως μία ανεξήγητη μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή, παιδιών με φυσιολογική ή και ανώτερη νοημοσύνη. Η δυσλεξία παρουσιάζεται τα πρώτα χρόνια της φοίτησης στο δημοτικό σχολείο. Οφείλεται σε κάποια νευρολογική διαταραχή, η οποία επηρεάζει τις θεμελιακές λειτουργίες της μάθησης.
Υπάρχουν αρκετοί δυσλεκτικοί ενήλικες, με πνευματικές ικανότητες όπως ο Λεονάτντο Ντα Βίντσι, ο Γουόλτ Ντίσνεϊ, ο Τόμας Έντισον κ.α. Κάποιες ενδείξεις δυσλεξίας είναι οι εξής: Η δυσκολία στην ανάγνωση. Κάποια παιδάκια διαβάζουν αργά και συλλαβιστά, παραλείπουν συλλαβές, αντιστρέφουν συλλαβές, γραμμές ή λέξεις. Επίσης ενδέχεται να παραλείπουν κάποιες γραμμές του κειμένου. Η δυσκολία στη γραφή και στην ορθογραφία αποτελεί μία ακόμη ένδειξη δυσλεξίας. Το παιδάκι γράφει αργά, κάνει δυσανάγνωστα γράμματα, μπερδεύει κάποια γράμματα, δεν τηρεί τους κανόνες στίξης και κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη. Επίσης αντιγράφει από τον πίνακα λάθος πράγματα και με λάθος τρόπο. Κάποια δυσλεκτικά παιδιά δεν μπορούν να συγκεντρωθούν εύκολα, μπερδεύουν τη σειρά και την αλληλουχία των γεγονότων για παράδειγμα τη σειρά των μηνών ή των εποχών και ξεχνούν κάποιες εργασίες ή οδηγίες. Επιπλέον μία ένδειξη δυσλεξίας είναι η δυσκολία στον προσανατολισμό, για παράδειγμα ένα παιδί να μην μπορεί να κατανοήσει έναν χάρτη, να μην μπορεί να ψάξει κάτι σε έναν τηλεφωνικό κατάλογο κτλ.
Φυσικά όλα τα παραπάνω είναι απλά ενδείξεις και δεν αποτελούν κανόνες. Οι ειδικοί θα κρίνουν πότε ένα παιδάκι είναι δυσλεκτικό. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα παιδάκι έχει τους δικούς του χρόνους προσαρμογής και μάθησης. Κατά συνέπεια χρειάζεται χρόνο και την κατάλληλη προσαρμογή στο σχολείο ώστε ο ειδικός να κρίνει αν είναι δυσλεκτικό παιδί ή όχι. Επιπλέον οι ειδικοί θα διασφαλίσουν τη φυσιολογική νοημοσύνη του παιδιού, τη φυσιολογική όραση, ακοή και κινητικότητα, την απουσία κάποιας πάθησης που επηρεάζει τη μάθηση, την επαρκή σχολική εκπαίδευση, το φυσιολογικό οικογενειακό περιβάλλον κτλ.
Υπάρχουν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε ένα δυσλεκτικό παιδάκι να βελτιώσει τις ικανότητές του. Η δυσλεξία έχει και ψυχολογικές συνέπειες για τα παιδάκια μιάς και νιώθουν ότι καθυστερούν να διαβάσουν ή να γράψουν και ότι αποτελούν τη μειοψηφία στο σχολείο. Γι αυτό πλήττεται η αυτοπεποίθησή τους και αυτό είναι άσχημο για ένα παιδάκι. Γι αυτό οι γονείς πρέπει να συζητούν με το παιδί τους και να το βοηθάνε να οργανώσει το πρόγραμμά του. Επίσης να το ενθαρρύνουν να ανακαλύψει τα ταλέντα του και τις ικανότητές του και έτσι θα καταλάβει πως δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες σε όλους τους τομείς της ζωής του. Η δυσλεξία δεν αποτελεί κάτι το τόσο τρομερό απλά είναι καλό να διαγνωστεί ώστε το παιδάκι να μεγαλώσει με ψυχική υγεία, ηρεμία και ισορροπία.

Forums

Tags

Άρθρα σχετικά με "Δυσλεξία"

  • Όταν τα παιδιά βλέπουν το σχολείο σαν εφιάλτη

    Μιάς και ο Σεπτέμβρης πλησιάζει και σε λίγες μέρες θα ανοίξουν τα σχολεία υπάρχουν αρκετά παιδάκια που αρνούνται πεισματικά να πάνε στο σχολείο. Συχνά ακούμε από πολλά παιδάκια την έκφραση: "Δεν θέλω να πάω σχολείο".

  • Συνεργασία γονέα και παιδιού στις σχολικές εργασίες

    Μία απορία των περισσοτέρων γονιών είναι αν πρέπει να βοηθούν τα παιδιά τους με τις σχολικές τους εργασίες. Κάποιοι γονείς επιλέγουν να τα βοηθούν και κάποιοι άλλοι όχι. Το σημαντικό θέμα είναι ανεξάρτητα με τη βοήθεια των γονιών, να υποστηρίζουν και να ενθαρρύνουν το παιδί τους.

  • Σχολική φοβία

    Οι παιδικές φοβίες γίνονται και φοβίες των γονιών. Συνήθως μία παιδική φοβία "δείχνει" αθώα αλλά είναι καλό να την αντιμετωπίζουμε. Τα παιδιά με σχολική φοβία αρνούνται κατηγορηματικά να πηγαίνουν στο σχολείο.

  • Νήπια με αυτοπεποίθηση

    Τα νήπια είναι ακόμη μικρά παιδάκια και δεν μπορούνε με ευκολία να αυτοεξυπηρετούνται απόλυτα. Κατά συνέπεια η ζωή τους γίνεται δύσκολη στο νηπιαγωγείο. Γι αυτό είναι κανόνας πως αν μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται εύκολα, θα ξεκινήσουν με αυτοπεποίθηση το νηπιαγωγείο.

  • Επιστροφή στα θρανία

    Όσο πλησιάζει ο Σεπτέμβρης τα παιδιά είναι καλό να αρχίσουν να προετοιμάζονται ψυχολογικά για τη νέα σχολική χρονιά. Στις καλοκαιρινές διακοπές τα παιδιά παίζουν, διασκεδάζουν και κάνουν διακοπές. Γι αυτό είναι δύσκολο να προσαρμοστούν άμεσα στις απαιτήσεις του σχολείου.