Ζάχαρη και παιδιά

Οι περισσότεροι γονείς ενδιαφέρονται για την υγιεινή διατροφή των παιδιών τους. Γνωρίζουν όμως πόσο βλάπτουν τα γλυκά την υγεία τους, πόση ζάχαρη πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά; Κι εδώ ισχύει το γνωμικό: "Παν μέτρον άριστο". Κατά μέσο όρο τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν 6 κουταλάκια ζάχαρη. Την περισσότερη ζάχαρη την λαμβάνουν από τα αναψυκτικά, από τους φρουτοχυμούς, από τα μπισκότα και από τις καραμέλες. Πάραυτα ακόμη και οι πιο υγιεινές τροφές περιέχουν ποσότητες ζάχαρης.
Κάποια αρνητικά της ζάχαρης, σε μεγάλες ποσότητες, είναι η αύξηση βάρους, τα προβλήματα στα δόντια και ίσως κάποια προβλήματα στην καρδιά. Επίσης, οι ζαχαρούχες τροφές δεν περιέχουν θρεπτικά συστατικά και "κόβουν" την όρεξη των παιδιών με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την ομαλή ανάπτυξή τους. Τα παιδιά δείχνουν μία φυσική προτίμηση στη ζάχαρη και στις γλυκιές τροφές αλλά πρέπει να υπάρχει ένα άνω όριο στις ποσότητες που καταναλώνουν. Η γλυκιά γεύση παρεμποδίζει την αποδοχή των υπόλοιπων γεύσεων γι αυτό όσο περισσότερα γλυκά καταναλώνει ένα παιδάκι, τόσο λιγότερα γαλακτοκομικά προϊόντα, λαχανικά και φρούτα επιλέγει. Η σχέση ζάχαρης και υγιεινών τροφίμων είναι αντιστρόφως ανάλογη. Παρόλα αυτά η ζάχαρη πρέπει να υπάρχει στο διαιτολόγιο των παιδιών γιατί προσφέρει ενέργεια στον οργανισμό τους.
Ποιο παιδάκι μπορεί να αντισταθεί στις γλυκές λιχουδιές; Παρόλα αυτά μερικές φορές την εβδομάδα πρέπει οι γονείς να του επιτρέπουν να φάει κάποιο γλυκό, ένα σπιτικό κομμάτι κέικ ή τα αγαπημένα του μπισκότα. Η αυστηρή διατροφή οδηγεί στα αντίθετα άκρα. Επιπλέον είναι καλό να κάνετε έναν συμβιβασμό με τα παιδιά σας. Αν τους απαγορεύσετε δια ροπάλου τα γλυκά θα είναι πιο ελκυστικά στα μάτια τους. Επιπλέον πρέπει να αποφεύγετε τα αναψυκτικά και αντί αυτών να τους δίνετε έναν χυμό από πορτοκάλι. Οι γονείς δεν πρέπει να ξεχνούν να μάθουν στα παιδιά τους να βουρτσίζουν τα δόντια τους μετά από κάθε γλυκό. Τα παιδιά είναι ο καθρέφτης των γονιών γι αυτό είναι καλό να είστε και οι ίδιοι εγκρατείς. Επιπλέον να μην γεμίζετε τα ντουλάπια της κουζίνας με γλυκά και γλυκές λιχουδιές ή να σας βλέπουν τα παιδιά σας να καταναλώνετε πολλά γλυκά και σε καθημερινή βάση. Τα φρούτα καθώς και ένα κομμάτι κέικ περιέχουν ζάχαρη αλλά η ζάχαρη των φρούτων περιέχει και θρεπτικά συστατικά ενώ η ζάχαρη από το κέικ αποθηκεύει λίπος στον οργανισμό των παιδιών. Κάποιες ώρες της μέρες και σε κάποιες στιγμές του παιδιού η ζάχαρη του κάνει καλό, για παράδειγμα το πρωί γιατί παράγεται ένα ικανοποιητικό ποσό ενέργειας. Ένα παιδάκι είναι καλό να καταναλώνει τροφές, που περιέχουν ζάχαρη ώστε να έχει καλύτερη απόδοση και να μην νιώσει κόπωση. Τέλος όταν ένα παιδί διαβάζει ή πρέπει να είναι συγκεντρωμένο, η ζάχαρη είναι σύμμαχος και ενισχύει τις επιδόσεις του.
Πολλοί γονείς χειρίζονται τα παιδιά τους με τα γλυκά. Για παράδειγμα συχνά ακούμε από κάποιους γονείς: "θα σου δώσω σοκολάτα αν φας το φαγητό σου". Ας μην ξεχνάμε πως είναι καλύτερο να λέμε όσα πρέπει να τρώει ένα παιδί παρά να τονίζουμε όσα δεν πρέπει να τρώει. Επίσης οι γονείς πρέπει να εξηγούν στα παιδιά ποιος είναι ο λόγος που δεν πρέπει να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Υπάρχουν και κάποιες γλυκές γεύσεις, οι οποίες είναι σπιτικές και σαφώς πιο υγιεινές. Για παράδειγμα το σπιτικό κέικ, οι μπάρες δημητριακών, κάποια σπιτικά γλυκά, οι φυσικοί χυμοί από φρούτα, το μέλι, τα παστέλια, τα σπιτικά milkshake. Είναι λοιπόν και εδώ σοφός ο κανόνας παν μέτρον άριστον.

Forums

Tags

Άρθρα σχετικά με "Ζάχαρη και παιδιά"

  • Τροφές για μυαλό ξυράφι

    Η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει και σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν τροφές για πιο καλή απόδοση των μαθητών στο σχολείο. Κάποιες τέτοιες τροφές είναι οι εξής:

  • Καλοκαίρι και παιδική διατροφή

    Πολλές οικογένειες ήδη κάνουν διακοπές με τα παιδιά τους και άλλες ετοιμάζονται να φύγουν. Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μία καλή ευκαιρία για τους γονείς, να προσφέρουν μαθήματα υγιεινής και σωστής διατροφής στα παιδιά τους. Εξαιτίας της ζέστης είναι καλό τα παιδιά να τρώνε μικρά και όχι βαριά γεύματα.

  • Food intelligence

    Ο οργανισμός των παιδιών αναπτύσσεται ραγδαία και χρειάζεται τροφές που θα του δώσουν ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες του. Φυσικά ένα καλό πρωινό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν καλύτερη πνευματική απόδοση καθώς και συγκέντρωση.

  • Υγιεινή διατροφή για παιδιά στο σχολείο

    Τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο τρώνε από το κυλικείο του σχολείου, τροφές πλούσιες σε λίπος και υδατάνθρακες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παίρνουν περιττά κιλά και να μην τρώνε υγιεινά και σωστά. Είναι καλό να εξηγήσετε στα παιδιά πως πρέπει να τρώνε μικρές ποσότητες φαγητού και πολλές φορές τη μέρα.

  • Παιχνίδι γεύσεων

    Για τα παιδάκια και για τα βρέφη ειδικότερα το φαγητό είναι ένα παιχνίδι γεύσεων. Τα μωρά γεννιούνται με μία προτίμηση στις γλυκές γεύσεις. Καλό θα ήταν όμως, σταδιακά, καθώς μεγαλώνουν να εξοικειώνονται και με τις ξινές, τις αλμυρές και τις πικρές γεύσεις. Ο χρόνος βοηθάει τα μωρά να συνηθίσουν σε όλες τις γεύσεις.