Μυστικά διατροφής για παιδιά

Η σημαντικότερη υποχρέωση ενός γονιού είναι η φροντίδα για την υγεία των παιδιών του. Το μεγαλύτερο αγαθό είναι η υγεία και τα παιδιά πρέπει να μάθουν να την εκτιμούν. Η ισορροπημένη και η υγιεινή διατροφή είναι σύμμαχοι της καλής υγείας. Κατά συνέπεια είναι καλό οι γονείς να μαθαίνουν στα παιδιά τους κάποια από τα μυστικά της διατροφής.
Καταρχήν τα παιδιά πρέπει να μάθουν να τρώνε πρωινό γεύμα. Το πρωινό γεύμα είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Το πρωινό "επιβάλλεται" στα παιδιά, διαφορετικά επιλέγουν να τρώνε κάποια ανθυγιεινά σνακ του κυλικείου. Το πρωινό γεύμα βοηθάει στη συγκέντρωση και στην καλύτερη απόδοση του μαθητή. Μερικές προτάσεις πρωινού για τα παιδιά είναι οι εξής: Ένα φλιτζάνι δημητριακά με γάλα μαζί με κάποιο φρούτο, μία φέτα ψωμί με μέλι μαζί με κάποιο φρούτο ή ένα τοστ (Ολικής αλέσεως κατά προτίμηση) με τυρί και γαλοπούλα συν ένα ποτήρι φυσικό χυμό.
Η μαγειρική είναι μία δημιουργική διαδικασία και βοηθά τα παιδιά να διαχωρίζουν το υγιεινό και νόστιμο φαγητό. Κατά κάποιο τρόπο αποτελεί ένα μάθημα για μία ισορροπημένη διατροφή. Οι γονείς πρέπει να επιβραβεύουν τα παιδιά όταν εκείνα βοηθούν στην προετοιμασία του δείπνου, ακόμη κι αν σας κάνουνε την κουζίνα χάλια. Σημαντικό μυστικό διατροφής είναι το κολατσιό που παίρνουνε τα παιδιά στο σχολείο. Οι περισσότεροι γονείς δίνουν χρήματα στα παιδιά για να αγοράσουν κάτι από το κυλικείο του σχολείου. Είναι προτιμότερο να δώσετε λίγο χρόνο και να ετοιμάσετε το κολατσιό των παιδιών: Ένα σάντουιτσ με τυρί, μαρούλι και ντομάτα, ένα κομμάτι σπιτική σπανακόπιτα, ένα κομμάτι κέικ, φρούτα και κάποιο παστέλι κτλ.
Τα οικογενειακά γεύματα είναι μία καλή αφορμή για να χαλαρώσει η οικογένεια και να συζητήσει τα νέα της ημέρας. Επιπλέον όταν η μαμά μαγειρεύει δημιουργείται αυτόματα ένα ζεστό κλίμα στο σπίτι. Σίγουρα είναι δύσκολο για μία εργαζόμενη μανούλα να μαγειρεύει καθημερινά, μπορείτε όμως να το καθιερώσετε τα σαββατοκύριακα, στις αργίες και στο βραδινό γεύμα. Αποφύγετε τα φαστ φουντ και το έτοιμο φαγητό γιατί αποτελούν συμμάχους της παιδικής παχυσαρκίας. Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής για παιδιά περιέχει κόκκινο κρέας (Περίπου κάθε δέκα μέρες), γαλακτοκομικά προϊόντα σε καθημερινή βάση, φρούτα, λαχανικά, ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι.
Είναι καλό οι γονείς να προτιμούν το ελαιόλαδο μιάς και είναι ευεργετικό για την υγεία. Ακόμη και τα τηγανητά είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία των παιδιών, όταν ετοιμάζονται σε ελαιόλαδο. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν από μικρά να μασάνε καλά την τροφή γιατί έτσι δίνουν χρόνο στον εγκέφαλο ώστε να αντιληφθεί το αίσθημα του κορεσμού. Επίσης όταν τα παιδιά μασάνε αργά το φαγητό, το απολαμβάνουν και χαλαρώνουν. Οι γονείς πρέπει να μάθουν στα παιδιά να αντιμετωπίζουν τη διαδικασία του φαγητού ως μια ώρα χαλάρωσης.
Τα αναψυκτικά έχουν μία στενή σχέση με την παχυσαρκία. Αποτελούνται από ζάχαρη κατά συνέπεια θερμίδες. Γι αυτό αποφύγετε τα αναψυκτικά, τόσο οι γονείς, όσο και τα παιδιά. Η δίψα αντιμετωπίζεται με νερό. Αντί για τα αναψυκτικά επιλέξτε τους φυσικούς χυμούς και τις γρανίτες. Τις περισσότερες φορές τα παιδιά γίνονται καθρέφτες των γονιών. Αν οι γονείς προσέχουν τις διατροφικές τους συνήθειες θα τις προσέχουν και τα παιδιά τους. Έτσι μεγαλώνοντας θα μάθουν να τρώνε σωστά, υγιεινά και ισορροπημένα.

Forums

Tags

Άρθρα σχετικά με "Μυστικά διατροφής για παιδιά"

  • Το σωστό κολατσιό για το σχολείο

    Ένας υπεύθυνος γονέας πρέπει να φροντίζει για τη σωστή διατροφή των παιδιών του. Πολλοί είναι οι γονείς που ανησυχούν για το τί τρώει το παιδί τους στο σχολείο. Είναι προτιμότερο ο ίδιος ο γονιός να ετοιμάζει το κολατσιό του παιδιού. Έτσι θα γνωρίζει ότι τρώει υγιεινά και σιτίζεται σωστά.

  • Υγιεινή διατροφή για παιδιά στο σχολείο

    Τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο τρώνε από το κυλικείο του σχολείου, τροφές πλούσιες σε λίπος και υδατάνθρακες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παίρνουν περιττά κιλά και να μην τρώνε υγιεινά και σωστά. Είναι καλό να εξηγήσετε στα παιδιά πως πρέπει να τρώνε μικρές ποσότητες φαγητού και πολλές φορές τη μέρα.

  • Σαλάτες, λαχανικά και παιδιά

    Αρκετοί γονείς παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους δεν τρώνε σαλάτες και λαχανικά. Δυστυχώς, τόσο οι σαλάτες, όσο και τα λαχανικά είναι απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών. Το κλειδί για να τρώνε τα παιδιά σαλάτες και λαχανικά είναι να μην τα πιέζετε.

  • Σωστή διατροφή για μία καλή σχολική χρονιά

    Στη σύγχρονη εποχή τα παιδιά έχουν πολλές υποχρεώσεις: Διάβασμα, φροντιστήρια ξένων γλωσσών, σπορ και χόμπυ γενικότερα. Η σωστή και η ισορροπημένη διατροφή εξασφαλίζουν μία δυνατή φυσική άμυνα και μία καλύτερη σωματική και πνευματική απόδοση, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

  • Βιταμίνες και παιδιά

    Η ανησυχία πολλών γονιών είναι αν τα παιδιά τους λαμβάνουν όλες τις βιταμίνες που χρειάζονται. Οι βιταμίνες εξ' ορισμού προέρχονται από τη λατινική λέξη "vita", που σημαίνει ζωή και είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.