Tips για την αντιμετώπιση της "νεοφοβίας"

Η νεοφοβία είναι ο φόβος απέναντι στις νέες τροφές και είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, για τα παιδιά που είναι μεγαλύτερα των τριών ετών. Τα παιδιά μετά τα τρία έτη γίνονται πιο διστακτικά στις νέες γεύσεις. Υπάρχουν όμως τρόποι ώστε τα μωρά να δοκιμάσουν τα νέα φαγητά.
Κάποια tips για να τρώνε τα παιδιά σας τα νέα φαγητά, είναι τα εξής:
Καταρχήν ένα νέο τρόφιμο πρέπει να το προσφέρετε στα μωρά σας σταδιακά. Στην αρχή δώστε στο μωρό σας μία μικρή ποσότητα και σιγά σιγά μπορείτε να την αυξήσετε.
Ένα ακόμη tip είναι να τρώτε όλοι μαζί ως οικογένεια. Όταν και οι γονείς τιμούν κάποιο φαγητό, τότε, και τα παιδιά θα είναι πιο θαρρετά στη δοκιμή αυτού του φαγητού. Επίσης εκμεταλλευτείτε την πείνα του και δώστε του τα νέα τρόφιμα στην αρχή του γεύματος και ενώ πεινάει.
Επίσης είναι καλό να αφήνουμε στα μωρά και στα παιδιά την επιλογή του τι θα φάνε. Για παράδειγμα με μία ερώτηση: "Θέλεις μπρόκολο ή κουνουπίδι;". Τα παιδιά συνήθως έτσι επιλέγουν ποιο από τα δύο θέλουν, συνήθως, επιλέγουν το δεύτερο. Η έξυπνη μαγειρική και ο τρόπος που προσφέρουμε κάποιες τροφές στα παιδιά, είναι ένα ακόμη tip ώστε να τρώνε τις νέες τροφές. Για παράδειγμα αντί να βάλουμε την ντομάτα στη σαλάτα ας την βάλουμε μέσα σε ένα σάντουιτς ή τα λαχανικά αντί να τα προσφέρουμε "ωμά" ας τα πολτοποιήσουμε σε κιμά για μπιφτέκια ή σε μία σούπα με κοτόπουλο.
Είναι ορθό να μαγειρεύετε το ίδιο φαγητό για εσάς και για τα παιδιά σας ώστε να εξοικειωθούν πιο γρήγορα με το κανονικό φαγητό. Επίσης, μην υπερβάλλετε στη μερίδα μιας και συχνά οι μερίδες τις "μαμάς" είναι τεράστιες. Επιπλέον αν δεν φάει μία τροφή, μην δώσετε στο παιδί σας και άλλη εναλλακτική γιατί έτσι θα μάθει να γκρινιάζει με όσες τροφές δεν του αρέσουν, στη σκέψη ότι έχει την επιλογή! Δεν έγινε κάτι αν δεν φάει όλη τη μερίδα, αφού ακολουθούν και άλλα γεύματα.
Τέλος, μην επιβραβεύετε το παιδί σας με το φαγητό διότι, έτσι, μαθαίνει να τρώει γλυκές γεύσεις και τροφές που του αρέσουν. Είναι σημαντικό να ψωνίζετε μαζί με τα παιδιά σας, τα τρόφιμα ώστε να μαθαίνουν τη σημασία των λαχανικών, των φρούτων και της ισορροπημένης διατροφής από μικρή ηλικία.
Ας μην ξεχνάμε πως τα παιδιά είναι ο καθρέφτης των γονιών.

Forums

Tags

Άρθρα σχετικά με "Tips για την αντιμετώπιση της "νεοφοβίας""

  • Γεύματα παιδιών και καλοκαίρι

    Τα παιδιά για να μεγαλώσουν με σωματική και ψυχική υγεία πρέπει να τρώνε σωστά και υγιεινά. Συνήθως το καλοκαίρι οι γονείς είναι πιο χαλαροί και το πρόγραμμα των παιδιών επίσης. Γι αυτό και κάποιες φορές οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών αλλάζουν προς το χειρότερο.

  • Παιδική παχυσαρκία

    Πλέον η παιδική παχυσαρκία αποτελεί μία πραγματικότητα στον Δυτικό κόσμο. Ειδικότερα στην Ελλάδα, έρευνα δείχνει, πως το ποσοστό των παχύσαρκων παιδιών, σε ηλικίες 8-12 είναι 26,9% και το ποσοστό, σε ηλικίες 12- 18 ετών αγγίζει το 20% για αγόρια και το 8% για κορίτσια. Το εύλογο ερώτημα είναι: "Πώς αντιμετωπίζεται η παιδική παχυσαρκία;".

  • Τροφές για μυαλό ξυράφι

    Η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει και σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν τροφές για πιο καλή απόδοση των μαθητών στο σχολείο. Κάποιες τέτοιες τροφές είναι οι εξής:

  • Παιδικό πρωινό

    Ο οργανισμός μετά από τον ύπνο χρειάζεται ενέργεια ώστε να ξεκινήσει σωστά και δυναμικά η μέρα. Επίσης το πρωινό γεύμα ρυθμίζει την όρεξη για το υπόλοιπο της μέρας.

  • Τα λάθη των γονιών στη διατροφή των παιδιών

    Πολλές φορές οι γονείς κάνουν λάθη όσον αφορά τη διατροφή των παιδιών γι αυτό χρειάζεται συνεχής ενημέρωση και σωστή "εκπαίδευση" των παιδιών ώστε να τρώνε υγιεινά.